Saturday, February 6, 2010

ADA APA DENGAN 'KEMESRAAN' ?

Ada Apa Dengan 'Kemesraan' & 'Aku' ?

Kalian menyatakan 'Kemesraan' itu keterlaluan,
Kalian merasakan 'Kemesraan' itu tidak berlandaskan keadilan,
Kalian meluahkan 'Kemesraan' itu merosakkan 'iman',
Kalian mengungkapkan 'Kemesraan' itu menggoncang kedamaian.....

Ada Apa Dengan 'Kemesraan' Dan 'Kalian'?

Kemesraan itu kalian bilang :

Mengubah jiwa,
Menyiksa batin,
Merosak sanubari,
Meruntuh akhlak,
Menzalimi saudara seagama.....

Ada Apa Dengan 'Kemesraan' dan 'Aku' ?

Ianya adalah sifatku,
Ianya adalah naluriku,
Ianya adalah keinginanku,
Ianya adalah ibadahku,
Ianya adalah kebahagianku,
Sungguh..... 'Kemesraan' itu adalah diriku.

Wahai 'Kalian' ! Ada apa dengan 'Kemesraan' & 'Aku'?

Apakah 'Kemesraaan' akan membawa diriku ke 'Wail' Ilahi ?
Apakah 'Kemesraan' akan menggiring tubuhku ke 'Jahannam' Ilahi ?
Apakah 'Kemesraan' akan menjamin kalian menuju Firdausi Ilahi ?
Yang pasti ternyata, 'Kemesraan' dan 'aku' tidak menzalimi yang AZALI.
Hakikatnya, 'Kemesraan dan 'Aku' berada di bawah naungan 'Arasy Ilahi',

Jadi,

Ada Apa Sebenarnya Dengan 'KEMESRAAN' & KALIAN ?????

Nukilan : Hanoona, 6 Feb 2010

No comments: