Monday, February 9, 2009

RAHBAR ADALAH TOKOH BESAR UMMAT ISLAM - AKHBAR KUWAIT

Akhbar ar-Ra'y al-'Aam, terbitan Kuwait menyenaraikan Pemimpin Tertinggi Revolusi Islam Iran atau Rahbar, Ayatullah al-'Uzma Sayyid 'Ali Khamenei sebagai seorang pemimpin yang berjaya mengangkat kemuliaan terhadap ummat Islam dan bangsa Arab. Akhbar itu turut menyatakan penghargaannya berhubung peranan penting yang dimainkan oleh Rahbar dalam memastikan kemenangan para pejuang Palestin dan Lebanon.
Menurutnya lagi, sokongan penuh Rahbar terhadap perjuangan di Palestin dan Lebanon dalam menghadapi keganasan rejim Zionis Israel dan campurtangan Amerika Syarikat adalah usaha beliau untuk merealisasikan kemenangan para pejuang Islam.
Akhbat itu juga memuji kebijaksanaan dasar-dasar luar Republik Islam Iran khususnya berkaitan politik angkuh Amerika Syarikat dan Israel di rantau Timur Tengah. Kenyataan Pemimpin Tertinggi Hizbullah, Hujjatul Islam Sayyid Hasan Nasrullah dan para pemimpin pejuang Palestin dalam berbagai isu mengenai Islam membuktikan peranan signifikan yang dimainkan oleh Rahbar.

No comments: