Monday, June 29, 2009

WARGA IRAN DIBERI AMARAN JANGAN BERTINDAK KETERLALUAN - HISHAMUDDIN

KUALA LUMPUR - Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein baru-baru ini memberi amaran kepada warga Iran supaya tidak bertindak keterlaluan ketika berada di bumi Malaysia.
Beliau berkata, apa yang penting adalah keselamatan rakyat dan kestabilan negara dan pihaknya tidak akan membenarkan isu-isu luaran dibawa oleh warga asing ke jalan-jalan raya di negara ini.
“Saya nak beri amaran bahawa jangan dengan sewenang-wenangnya melihat Malaysia ini sebagai satu medan untuk mereka mewujudkan satu keadaan huru-hara dan saya telah minta pihak berkuasa mengambil tindakan tegas kerana keselamatan jalan raya, keselamatan rakyat kita, perjalanan orang ramai, janganlah dibawa masuk secara langsung ke dalam kancah politik negara mereka,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita di lobi Parlimen di sini ketika mengulas kekecohan yang berlaku di hadapan Wisma Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Jalan Semantan di sini, apabila kira-kira 700 rakyat Iran mengadakan perhimpunan haram membantah kemenangan Presiden Dr Mahmoud Ahmadinejad pada pilihan raya presiden baru-baru ini.

No comments: