Tuesday, August 12, 2008

MENTERI PERTAHANAN ISRAEL AKUI KALAH PERANG DENGAN HIZBULLAH

Menteri Pertahanan Zionis Israel, Ehud Barak mengakui bahawa regim Israel sama sekali tidak mencapai kejayaan dalam serangan ke atas Lebanon pada tahun 2006. Wartawan IRIB di Beirut melaporkan, Barak telah menyentuh tentang kelemahan yang amat ketara di kalangan para pegawai politik Israel dalam beberapa tahun kebelakangan ini dan menegaskan, "Serangan ke atas Lebanon pada tahun 2006 sekadar menimbulkan kesangsian terhadap kredibiliti Israel. Bekas Perdana Menteri, Ariel Sharon dan para pegawai politik serta ketenteraan lainnya tidak menggunakan akal dan pikiran ketika menghadapi gerakan Hizbullah di Lebanon."
Beliau menambah lagi, "Ketika perang bermula, Israel tidak mempunyai sebarang persiapan." Dengan memetik pandangan mantan Perdana Menteri Israel, Ben Gurion berkenaan peperangan Israel dengan musuh-musuhnya, Barak menyatakan, "Ben Gurion meyakini bahawa perlu mensasarkan peperangan ke rumah musuh.Peperangan perlu

diwujudkan dalam kawasan musuh dan diusahakan untuk ditunda. Sekiranya peperangan tetap berlaku, kita mesti berperang dalam jangkamasa yang pendek dan patut menang dalam peperangan tersebut. "
Sementara itu, Syeikh Nabil Qawuk, seorang pegawai Hizbullah Lebanon ketika diwawancara oleh akhbar asy-Sharq al-Awsath menyatakan bahawa segala ancaman dari Zionis Israel sama sekali tidak akan membuatkan gerakan Hizbullah gentar dan takut kerana Hizbullah sentiasa berada dalam keadaan bersiap sedia. Allahu Akbar ! Ya Aba Saleh al-Mahdi! Adrikna!

2 comments:

Al Fadhl said...

Salam
Semuga Allah terus memberkati perjuangan Islam yg sebenar,dan menyuburkan lagi agama Nabi Muhammad saw ini di bumi Malaysia tercinta
Ya Shahibaz Zaman adrikna,adrikna,adrikna

Al Fadhl said...

Jahanam Israel..Jahanam Israel..jahanam Israel..Jahanam Israel