Friday, July 3, 2009

GADIS DIKURUNG 12 HARI DAN DIROGOL OLEH 7 LELAKI

KUANTAN - Bahana termakan pujukan teman lelaki, seorang remaja perempuan berusia 19 tahun menjadi mangsa nafsu serakah tujuh lelaki yang mengurung mangsa selama 12 hari di sebuah rumah untuk memuaskan nafsu mereka.
Episod hitam remaja tersebut hanya berakhir apabila mangsa berjaya melarikan diri dari rumah terbabit yang terletak di kawasan perumahan Taman Indera di sini.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, Deputi Supritendan Kamaruzzaman Jaafar berkata, segala-galanya bermula apabila mangsa menerima pelawaan teman lelakinya untuk menghantarnya pulang.
Katanya, sebelum itu, remaja perempuan tersebut dipercayai baru selesai menonton wayang bersama seorang rakannya di sebuah kompleks membeli-belah kira-kira pukul 11 malam, 5 Jun lalu.
Katanya, bagaimanapun rakan mangsa telah pulang terlebih dahulu dan semasa menunggu bas, dia didatangi sebuah kereta yang dinaiki lima orang termasuk seorang teman lelakinya.
"Teman lelaki mangsa lalu menawarkan diri untuk menghantarnya pulang ke rumah kakaknya di Inderapura di sini," katanya ketika ditemui pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, di sini baru-baru ini.
Kamaruzzaman memberitahu, remaja berkenaan yang berasal dari Pekan kemudian bersetuju lalu menumpang kereta terbabit. Bagaimanapun katanya, ketika dalam perjalanan, teman lelakinya itu tidak menghantar remaja terbabit terus ke rumah kakaknya sebaliknya mengajak mangsa ke rumah abangnya yang terletak di taman yang sama.
"Apabila sampai, dia mengunci mangsa di dalam rumah dan datang enam lagi lelaki ke rumah itu lalu merogol mangsa bergilir-gilir. Mereka kemudian tidak melepaskan mangsa sebaliknya mengurung remaja perempuan itu selama 12 hari untuk memuaskan nafsu mereka," ujarnya.
Beliau berkata, mangsa berjaya melarikan diri dari rumah itu, semasa kesemua suspek sedang tidur.
Kata beliau lagi, remaja perempuan itu yang pulang ke rumahnya telah menceritakan kejadian tersebut kepada ibunya yang kemudian membuat laporan di IPD Kuantan.
Menurut Kamaruzzaman, susulan laporan itu, polis telah melancarkan gerakan memburu kesemua suspek dan berjaya menahan empat lelaki. Katanya, kesemua mereka yang ditahan berusia antara 19 dan 36 tahun yang masing-masingnya berasal dari Taman Inderapura, Inderasempurna, Taman Sri Mahkota dan Taman Baru Seri Meranti, di sini.
"Ekoran tangkapan itu, polis percaya akan dapat menahan tiga lagi suspek yang terlibat dalam tempoh terdekat," katanya.

No comments: