Wednesday, September 24, 2008

285 LAMAN WEB AHLUL BAIT DIGODAM OLEH KUMPULAN WAHABI


Sekumpulan penggodam (hacker) Wahabi yang bergelar 'Group_Xp', mengaku telah menggodam 'server' mazhab Ahlul Bait yang terbesar di dunia iaitu 'server Al-Baith'. Dalam serangan tersebut, sebanyak 285 laman web terkenal dalam dunia Ahlul Bait seperti laman web Ayatullah al-Uzma Sayyid Sistani, Ayatullah al-Uzma Syeikh Makarim Syirazi, Ayatullah al-Uzma Syeikh Ja'far Subhani, al-Marhum Ayatullah al-Uzma Syeikh Jawad Tabrizi dan lain-lain lagi telah digodam oleh mereka.
Menurut sumber yang layak dipercayai, antara 200 hingga 250 orang para penggodam telah diupah dengan kos USD300 untuk melaksanakan tindakan jahat tersebut sejak beberapa bulan yang lepas.
Kumpulan penggodam tersebut turut meninggalkan pesanan berbentuk sya'ir dalam bahasa Arab dan gambar-gambar yang bertujuan menghina para Maraji', mazhab Ahlul Bait serta para pengikutnya sambil mengaku bahawa mereka adalah dari kumpulan Wahabi yang berpengkalan di Emirate Arab Bersatu (UAE). Mereka juga mengaku telah merosakkan semua laman web mazhab Ahlul Bait yang mereka sifatkan sebagai 'Rafidhah'.
Serangan para penggodam itu adalah seiring dengan serangan terkini secara terbuka oleh Syeikh Dr Yusuf Qaradhawi terhadap mazhab Ahlul Bait dengan menuduh para pengikutnya sebagai 'pelaku bid'ah' dan mengkritik usaha menyebarkan mazhab Ahlul Bait di dunia Ahlus Sunnah.
Ayatullah al-Uzma Syeikh Makarim Syirazi dalam kuliah tafsir al-Qurannya di Haram Sayyidah Fatimah al-Maksumah (as) menegaskan, "Kumpulan Pelampau Wahabi berusaha melalui kaedah ini untuk menghalang suara para ulama Ahlul Bait dari didengari oleh dunia Islam. Penggodaman laman web itu menjadi bukti penting atas kebenaran mazhab Ahlul Bait kerana mereka menyangka bahawa dengan usaha tersebut, mereka mampu untuk menghalang perkembangan mazhab Ahlul Bait yang suci. Kumpulan Wahabi juga menyedari bahawa golongan muda dari mazhab Ahlus Sunnah kini lebih cenderung kepada mazhab Ahlul Bait berbanding masa lalu. Ummat Islam di seluruh dunia khususnya golongan muda akan berfikir dan menilai tindakan kumpulan Wahabi ke atas laman web Ahlul Bait yang sarat dengan ilmu yang bermanfaat itu adalah suatu tindakan yang amat keji. Perkembangan mazhab Ahlul Bait di dunia Islam kini amat pesat sekali khususnya di Mekah dan Madinah. Justeru kumpulan Wahabi yang bersikap lebih buruk berbanding golongan Musyrikin di zaman Jahiliyyah berusaha gigih untuk memadamkan cahaya Ahlul Bait dari tersebar ke seluruh dunia Islam." Allahu Akhbar !!!

No comments: