Wednesday, September 24, 2008

AHMADINEJAD VS LARRY KING (CNN)

Larry King adalah seorang pengacara terkenal di CNN. Programnya meraih rating tertinggi dan merupakan satu-satunya 'talk show' interaktif yang menjangkau siarannya di seluruh dunia. Ia sudah berpengalaman dalam profesion sebagai pengacara samada di radio, televisyen, seminar dan lain-lain lagi selama lebih dari 40 tahun.
Raja 'talk show' CNN ini telah memperoleh kesempatan untuk menemuramah tokoh paling popular di dunia ketika ini iaitu Presiden Iran, Dr Mahmoud Ahmadinejad sewaktu berkunjung ke New York untuk menghadiri Perhimpunan Agung PBB.
Peristiwa seumpama ini jarang berlaku kerana selama ini CNN disifatkan sebagai media yang tidak objektif dan tidak adil dalam setiap laporannya meskipun tidak boleh disamakan dengan 'Fox News' yang menurut banyak pihak lebih sesuai dianggap sebagai televisyen Zionis.
Perbincangan tersebut pasti menarik perhatian seluruh dunia kerana kedua tokoh yang terlibat mewakili dua dunia yang amat berbeza. Larry King mewakili dua kelompok manusia dalam programnya iaitu selebriti dan modenis. Ahmadinejad pula mewakili dunia Islam tanpa gegak gempita kelompok modenis dengan penampilan yang penuh kesederhanaan dan kesantunan, yang digabungkan dengan keberanian serta sifat patriotik tulen yang berasaskan pada pandangan dunia ketauhidan.

No comments: