Wednesday, January 14, 2009

MAYAT RAKYAT PALESTIN BERTERBANGAN

*Gambar : Kawasan perkuburan turut menjadi sasaran serangan tentera rejim Zionis. Penduduk Palestin melihat serpihan batu nisan di tanah perkuburan Syeikh Ridwan, di bandar Gaza yang musnah selepas dibedil peluru rejim Zionis.

GAZA - Sebuah jet Israel mengebom satu tanah perkuburan di Gaza menyebabkan sejumlah anggota badan manusia berterbangan ke kediaman penduduk berhampiran. Selepas serangan itu, beberapa penduduk mengutip bahagian badan manusia yang bertaburan sebelum meletakkan ke dalam sebuah lubang besar yang terbentuk akibat letupan bom tersebut.
"Keseluruhan Gaza kini menjadi tanah perkuburan," kata seorang penggali kubur, Salman Omar.
*Gambar : Sebahagian penduduk melihat kawah yang terbentuk akibat dibom jet Israel di kawasan perkuburan Syeikh Ridwan, Bandar Gaza.

Seorang penduduk berkata, kawasan itu kini berbau busuk yang berpunca daripada mayat yang reput dan hangus terbakar. "Daging serta organ dalaman manusia bertaburan di atas bumbung dan kami meletakkan ia ke dalam beg plastik," kata seorang penduduk, Ahmad Abu Jarbou.
Ahmad memberitahu bahawa seorang jirannya menemui tangan seorang wanita yang telah mati bertahun-tahun dahulu di kediamannya. "Jiran saya juga terpijak cebisan daging manusia ketika dia keluar untuk melihat apa yang berlaku," jelasnya.
Tentera Israel berkata, pihaknya mengebom sebuah tempat simpanan senjata yang terletak berhampiran dengan tanah perkuburan tersebut. Menurutnya, satu lagi serangan berhampiran menyasarkan satu lokasi yang digunakan oleh pejuang Hamas untuk melancarkan serangan roket ke wilayah Israel. Serangan tentera Israel masih diteruskan dengan angka kematian melepasi 1,000 orang.

No comments: