Thursday, November 20, 2008

PENDATANG YAHUDI CEMARKAN MASJID DAN HINA NABI MUHAMMAD (saw)

HEBRON - Sekumpulan pendatang haram Yahudi yang membantah perintah mahkamah Israel supaya mereka diusir dari sebuah rumah milik Palestin di bandar tersebut bertindak mencemarkan kesucian sebuah masjid dan merosakkan beberapa batu nisan.
Pendatang itu menconteng kata-kata penghinaan terhadap Nabi Muhammad (saw) dan orang Arab pada dinding depan sebuah masjid dan melukis lambang Israel, 'Bintang David' pada beberapa batu nisan di sebuah tanah perkuburan Islam, kata saksi.
Masjid dan tanah perkuburan itu terletak berdekatan dengan rumah yang terus diduduki oleh berpuluh-puluh pelampau Yahudi tanpa menghiraukan perintah Mahkamah Tinggi Israel yang memberi tempoh sehingga Rabu lepas (19 Nov 2008) untuk mereka beredar atau berhadapan dengan tindakan pengusiran dari situ.
Pendatang itu mendakwa rumah empat tingkat itu telah dibeli dengan harga USD 700,000 (RM2.45 juta) daripada seorang penduduk Palestin, Faez Rajabi. Bagaimanapun Faez menafikan dia telah menjual rumah tersebut malah menegaskan dia mempunyai dokumen yang boleh membuktikan dia adalah pemilik sah dan tidak pernah menandatangani sebarang perjanjian jual beli. Mahkamah juga menyatakan, dokumen yang dikemukakan oleh pendatang Yahudi untuk membuktikan pemilikannya 'didapati oleh penyiasat polis sebagai palsu'.

No comments: