Thursday, December 25, 2008

AHMADINEJAD KUNJUNGI AHLI KELUARGA ASY-SYAHID IMAD MUGHNIYYAH

Presiden Republik Islam Iran, Dr Mahmoud Ahmadinejad menyifatkan perjuangan suci asy-syahid Imad Mughniyyah, Komandan Tertinggi Hizbullah Lebanon telah meruntuhkan semangat rejim zionis Israel. Beliau menegaskan demikian sewaktu mengadakan pertemuan dengan ahli keluarga asy-syahid Imad baru-baru ini.
Menurut Ahmadinejad, "Kini terdapat ribuan Imad Mughniyyah yang bersedia untuk melanjutkan perjuangan menentang zionis Israel sehingga mencapai kemenangan."
Tegasnya, "Para syuhada akan sentiasa hidup, namun para musuh Allah sebenarnya telah mati dan memperoleh siksaanNya."
Katanya lagi,"Darah Imad Mughniyah tidak hanya mengalir dalam diri setiap pejuang Islam namun turut mengalir dalam setiap tubuh ummat Islam di seluruh dunia."
Tambahnya,"Rejim Israel akan segera mengalami kehancuran dan keluarga para syuhada merupakan kebanggaan dan tauladan bagi semua ummat Islam dan para pencinta keadilan." Sementara itu, wakil anggota keluarga Imad Mughniyyah turut menegaskan bahawa kemenangan akan kekal sekiranya diiringi dengan perjuangan dan keberanian. Keluarga asy-syahid Imad Mughniyah juga menyampaikan ucapan penghargaan kepada Republik Islam Iran di atas sokongan kuat terhadap golongan yang tertindas di seluruh dunia khususnya rakyat Palestin.

1 comment:

Unknown said...

'..in Kuntum ta'lamuna fa innahum ya'lamun, wa tarjuna min Allah ma la yarjun.'