Friday, October 17, 2008

TV AL-MANAR : ARAB SAUDI JADI EJEN MOSSAD ISRAEL

*Keterangan Gambar : Meir Dagan-Ketua Mossad Israel (kiri) dan Imad Mughniyah (kanan).

Ejen Perisikan Mossad Israel telah menggunakan maklumat perisikan yang dibekalkan oleh sebuah negara Arab untuk melaksanakan sesuatu operasi pembunuhan di Timur Tengah.
Sumber dari Israel mengesahkan bahawa kerjasama yang dijalin oleh Ketua Mossad, Meir Dagan dengan sebuah negara Arab merupakan bukti jelas disebalik kejayaan yang dicapai hasil dari beberapa operasi Israel di beberapa buah negara Arab yang tidak memiliki hubungan diplomatik dengan Israel.
Di antara operasi-operasi yang dikaitkan dengan regim Zionis Israel ialah pembunuhan Komandan Tertinggi Hizbullah Lebanon, 'Imad Mughniyah dan pegawai tentera Syria, Brigedier Jeneral Mohammad Suleiman. Israel turut dituduh terlibat melakukan pengeboman di Syria dan Lebanon baru-baru ini.
Stesen Televisyen al-Manar di Lebanon melaporkan bahawa Arab Saudilah negara yang membekalkan maklumat perisikan kepada pihak Mossad Israel dan turut menamakan Ketua Majlis Keselamatan Kebangsaan Arab Saudi, Putera Bandar bin Sultan sebagai dalang yang memainkan peranan utama dalam memberikan kerjasama terhadap pihak musuh.

No comments: